Yhdistyksen rahojen kierrätys yksityistilin kautta

Hei, Yhdistyksellämme on tili paikallisessa osuuspankissa ja rahahuoltosopimus Avarnin kanssa. Toiminnastamme tulee käteistä rahaa ja taloudenhoitaja on oma-aloitteisesti päättänyt laskea kolikot pankin kolikkolaskurilla ja tilittää rahat omalle tililleen. Omalta tililtään hän siirtää ne sitten yhdistyksen tilille. Pankin ohjeissa käteinen raha pitäisi laittaa turvapussiin ja toimittaa pankkiin, josta ne lähetetään eteenpäin laskettavaksi. Onko tälläinen rahojen kierrätys yksityistilin kautta yleinen tapa yhdityksissä, vai olemmeko me vain poikkeus.

Itse teen työni puolesta useita tilityksiä viikossa ja siihen ei mene mitenkään kohtuuttomasti aikaa. Lisäyksenä vielä, että yritykset eivät saa käyttää kolikkolaskuria vaan rahat tulee lähettää laskettavaksi rahahuoltosopimuksen mukaisesti.