yhdistystieto.fi Yhdistysarki helpommaksi yhdessä!

Keskustele ja kysy yhdistysasioista

Täällä suomalaiset yhdistysaktiivit keskustelevat yhdistystoimintaan liittyvistä asioista. Kysy kysymyksesi tai auta toisia asiantuntevalla vastauksellasi.

« Kaikki keskustelut

Yhdistys ja tulorekisteri

Mistä saisi yksiselitteisen vastauksen siihen, mitkä kulukorvaukset yhdistyksen on ilmoitettava tulorekisteriin? Esim. jos taloudenhoitajalle on päätetty maksaa kulukorvauksena 200€/vuosi (kirjanpitomateriaalit, kopiopaperit, kopiokoneen väripatruunat yms.), ilmoitetaanko se tulorekisteriin? Onko se kulukorvaus vai palkkio vai jotain muuta? Taloudenhoitaja on vapaaehtoinen toimija yhdistyksessä, ei siis palkattu työntekijä.
Olen lukenut asiasta monista eri lähteistä ja viimeksi verottajan sivuilta - kovasti sekavaa näyttäisi olevan tämän "byrokratian purku"! Ei ainakaan yhdistysten osalta helpottunut! Toivottavasti joku tietää, mitä tehdään?!

Uutta Pölytön yhdistys -blogissa

Yhdistysavaimen blogissa kirjoitetaan yhdistyksistä ja netistä.
Lue uusin kirjoitus tästä!