Eroamisen peruutus

Miten toimia tilanteessa juridisesti oikein jossa Yhdistyksen hallituksesta itse eronnut (kirjallisesti) henkilö tahtoo perua eronsa 2 viikon jälkeen erosta ja palata kyseisen yhdistyksen hallitukseen, vaikka Yhdistyksen puheenjohtaja ja puolet hallituksesta ei hyväsy häntä takaisin, mutta toinen puoli hallituksesta hyväksyy.

Onko kyseisellä henkilöllä oikeutta tulla takaisin yhdistyksen hallitukseen jäseneksi, vaikka vastus on näin suurta, millä äänimäärällä hänet voi hyväksyä takaisin.

Mielestäni jos hallituksen jäsen on ilmoittanut erovansa, on jäsenyys silloin päättynyt. Hallituksen päätöksellä häntä ei voi enää sen jälkeen ottaa takaisin hallitukseen. Valinnat hallituksen jäseniksi tulee tehdä yhdistyksen kokouksessa sääntöjen määräämällä tavalla.