Mistä jeesiä

Hei.

Olemme kevään aikana pistämässä yhdistystä pystyyn, joten kysymme, mitä avustuksia voimme saada ensimmäisen vuoden aikana? Yhdistys tulee toimimaan elokuusta 2018 lähtien. Yhdistys tulee toimimaan kulttuurin ja liikunnan parissa aktivoiden syrjäkylien nuoria ja lapsia. Olemme ostamassa bussin kunnostaen siitä liikkuvan nuorisotilan. Bussin kunnostus on tehdään pajatoimintana ottaen kuntoutukseen ja työharjoitteluun nuoria samalla tarjoten heille pajatoimintaa. Nuoret ovat päihde- riippuvaisia ja pitkäaikaistyöttömiä nuoria. Yhdistyksellä tulee olemaan 4 työntekijää , joista yksi on toiminnanjohtaja (minä). Onko työtekijöille saatavilla palkkatukea, minkä kautta? Tavoittena on saada bussi liikkumaan pajanuoret mukana ja toteuttaen erilaisia kulttuuri ja urheilutapahtumia.Bussista on tarkoitus rakentaa myös mediapaja, jossa olisi leffan editointi ja musiikin miksauskeen ja äänittämiseen tarvittava välineistö. Lisäksi pajanuorista kootaan bändi, jonka tarkoitus on houkutella nuoria musiikin harrastuksen pariin. Tämän bändin on tarkoitus lisäksi sanoittaa ja säveltää, sekä tuottaa levy. Olen pääni sisällä laskenut budjettia, mitä tarvitaan kuluihin ja palkkoihin ensimmäisen vuoden aikana. Investointeihin ja bussin kunnostamiseen 50.000e ja palkkoihin 90.000e vuodessa. Lisäksi nuorisobussitilan varustukseen ja työkaluihin sekä soittimiin 25.000e. Tokana vuotena tarve on vain palkat ja bussin käyttökulut ja uudet projektit mm: teatteri/ pajan tilan rakentaminen ja teatterin tekeminen kiertäen Suomea eri paikkakunnilla.Tällä hetkellä yhdistys tulee olemaan Karkkilan ja Lohjan alueella toiminnassa ja viiden vuoden päästä olemme myös Helsingissä. Kysymys kuuluukin kuka rahoittaisi ensimmäisen vuoden rahat, mistä saada palkkatuet ja muut rahat toimintaa sekä investointeihin?