Puheenjohtajan valinta ja ikä

Heippa!
Osaatteko täällä sanoa, että voiko syyskokouksessa (loka-marraskuu) vielä alaikäinen asettua ehdolle ja valita puheenjohtajaksi jos hän täyttää 18 ennen kauden alkamista (1.1)? Yritin etsiä tietoa, mutta mitään selkeätä en löytänyt. Oman järjen mukaan asiassa ei olisi ongelmaa, sillä kausi alkaa vasta sen jälkeen kun on jo täysi-ikäinen, ja vanha puheenjohtaja jatkaa vielä kauden loppuun syyskokouksesta joulukuuhun, mutta mitä viisaammat sanoo?

Hei, Itsekin tulkitsen samalla tavalla, että riittäisi täysi-ikäisyys kauden alkaessa. Tällöin päätöksessä tulisi selkeästi näkyä että kausi alkaa vuoden alusta. Tulkinnan voitte vielä varmistaa yhdistysrekisteristä, koska he loppujen lopuksi käsittelevät yhdistysten toimittamat muutosilmoitukset. Yhdistysrekisterin sivuilta näyttää löytyvän tälläinen yhteystieto neuvonta.yhdistysasiat@prh.fi .

Jos kysytte yhdistysrekisterin kantaa asiaan niin välitättekö meille kaikille heidän vastauksensa tähän kysymykseen.