Hallituksen päätösvaltaisuus

Yhdistyksen säännöissä lukee, että hallituksen kokoonpano on 6+2 henkilöä. Jos hallituksen varsinainen jäsen eroaa ja kokoonpano onkin enää 5+2, niin tuleeko järjestää ylimääräinen yhdistyskokous, jotta hallitus täyttää säännöissä määrätyn minimimäärän vai voiko kyseinen hallitus jatkaa tällaisenaan kautensa loppuun?

Jos hallitus säilyy päätösvaltaisena hallituksen jäsenen eron jälkeen, voi hallitus jatkaa kauden loppuun. Yhdistyksen säännöissä on määritelty päätösvaltaisuuden edellytyksistä (yleensä vähintää puolet sen jäsenistä).

Tarkoittaako tuo 5+2 viittä varsinaista ja kahta varajäsentä? Tällöin teidän tulee saada hallituksen kokoukseen paikalle vähintään 3 varsinaista tai varajäsentä paikalle, jotta se olisi päätösvaltainen (jollei sitten säännöissä ole mitään poikkeavaa kirjausta).