miinus-merkkinen käteiskassa, ongelmia kerrakseen

Taloudentaitajat!
Yhdistyksen käteiskassa näyttää miinusta (-) tilinpäätöksessä. Kukaan ei ole varmaankaan ole laittanut omaan pussiinsa rahaa vaan rahat on tilitetty tilille. Käteiskassasta ei ole pidetty minkäänlaisia muistiinpanoja, ei edes ruutuvihkoa. Tosiasiassa ei tiedetä paljonko sinne on maksettu ja miten rahaliikenne on kulkenut. Joitakin kuitteja ostoista on ja niihin on merkitty, että rahat käteiskassasta, josta johtuu tämä miinus-merkkisyys. Käteiskassanhoitaja on ilmoittanut kuulemma, että hän ei pidä kirjaa ja sillä siisti. Jos hän sen joutuu tekemään, hän lähtee. Tämä vuonna on toinen henkilö hoitamassa kassaa.

Miten korjataan (?) kirjanpidossa asia? Nyt asia näkyy tilinpäätöksen taseessa. Yhdistyksellä on ollut kaksi käteiskassaa, yleinen ja tähän toiseen juttuun tarkoitettu kassa. Toiminnantarkastaja on hyväksynyt kirjanpidon. Kirjanpidossa selitys ettei käteiskassasta ole merkintöjä tapahtumista.

ongelmia kerrakseen