Vanhan urheiluseuran uudelleen käyttöönotto

Morjesta! Meillä olisi pieni savotta edessä. Elikkä olemme kavereiden kanssa ottamassa käyttöön rekisteröidyn urheiluseuran, jolla ei kuitenkaan ole ollut mitään toimintaa viimeiseen 10-15 vuoteen. Seura löytyy vielä rekisteristä. Seuran viimeisim Puheenjohtaja on kuollut mutta varapuheenjohtaja on elossa. Hänen kanssaan olen asiasta keskustellut ja hän oli vain mielissään jos otamme seuran haltuumme. Muista nimenkirjoitusoikeudellisista ei ole mitään havaintoa lähivuosilta. Mitä meidän siis tarvitsee nyt tehdä jotta saamme seuran omiin käsiimme ja aktiiviseksi? Varmaan jokin kokous mutta mitä muuta ja millainen kokous?

Mielestäni kutsutaan vuosikokous koolle sääntöjen määräämällä tavalla. Vuosikokouksessa sitten valitaan hallitus hoitamaan yhdistyksen asioita ja rekisteröidään yhdistysrekisteriin uudet nimenkirjoittajat. Hallitus voi sitten esimerkiksi antaa tilinkäyttöoikeudet jos yhdistyksellä sattuu olemaan aikaisempi pankkitili.

Jos yhdistyksen säännöt tarvitaan niin ne saa tilattua yhdistysrekisterin tietopalvelusta http://yhdistysrekisteri.prh.fi/etusivu.htx