Käteiskassan tilittämisestä

Hei,
Jos yhdistykselle, ry., kertyy käteistä rahaa vaikkapa pienten tuotteiden myynnistä, onko okei, että ne tilitetään omalta tililtä yhdistyksen tilille ja jätetään käteinen itselle? Vai pitäisikö rahat tilittää suoraan pankkiin, mikä tietty tänä päivänä on suhteellisen hankalaa.

Itse olen ainakin toiminut esittämälläsi tavalla. Samalla tavoin tilimaksusta muodostuu tiliotteelle maksutapahtuma kuin pankissa tehtävässä käteistilityksessä.

Käteisen kanssa on lisäksi syytä huomioida, että pystyttäisiin jonkinlaisen kassakirjan tai tositteiden perusteella osoittamaan se, kuinka paljon rahaa pitäisi olla ja onko kaikki tilitetty asianmukaisesti. Näiden kanssa aina välillä syntyy ikäviä tilanteita, jos herää epäilys, että joku ei ole toiminut rehellisesti.