Varojen keruu

Hei, yhdistyksemme on aloitteleva ja pieni ja monia kysymyksia leijuu ilmassa. Mietimme tällä hetkellä, että voiko yhdistys kerätä jäseniltään ja ulkopuolisilta henkilöiltä lahjoituksia, "korvamerkittyinä" tiettyyn hankintaan, joka tukee yhdistyksen tarkoitusta? Ja tukea sitten tuolla kerätyllä summalla hankkeen toteuttamista?
Hankkeen taloudelliset kustannukset maksaa suurimmaksi osaksi yksityinen taho, koska järjestöllä ei sellaiseen vielä ole varoja,

Avustusten vastaanottaminen on normaalia yhdistysten toiminnan rahoittamiseksi. Usein säännöissäkin mainitaan avustusten vastaanottaminen. Kannattaa kuitenkin arvioida onko kysessä rahankeräys, joka saattaa tarvita luvan. Asiasta enemmän esimerkiksi tästä linkistä: http://www.poliisi.fi/luvat/arpajaishallinto/rahankeraykset