hukkunut pöytäkirja

Jäsenkokouksen pöytäkirja on kadonnut postissa allekirjoituskierroksella. Itse pöytäkirja voidaan tulostaa uudelleen, osallistujalistasta on kopio, allekirjoituskierroksen uusinta ei välttämättä onnistu ennen tilintarkastusta. Tuleekohan tästä isokin ongelma?

Itse pyytäisin tällaisessa tapauksessa allekirjoittajilta sähköpostilla kuittauksen että pöytäkirja on ok. Tilin- / toiminnantarkastajasta sitten riippuu pitääkö hän tätä riittävänä. Ja allekirjoitettava versio kierrokselle postin välityksellä.

Tarkastuksenhan hän voi tehdä myös ilman allekirjoitettua pöytäkirjaa ja hänelle se voidaan toimittaa sen jälkeen kun se on saatu allekirjoitettua. Antaa vasta tämän jälkeen tarkastuskertomuksen.

Perinteisen allekirjoituksen tilalle on olemassa sähköisiäkin vaihtoehtoja, jotka helpottavat ja nopeuttavat asiakirjojen allekirjoittamista. Löytyy useita sähköistä allekirjoitusta tarjoavia palveluita ja sähköinen allekirjoitus täyttää vaatimukset kunhan se tehdään oikein. Palveluntarjoajia löytyy useita esim. hakusanoilla "sähköinen allekirjoitus" tai "electronic signature". Itse käytän ulkomaalaista palvelua HelloSign, joka täyttää vaatimukset.